Перспективні напрямки роботи методичної комісії природничо – математичних дисциплін на 2014 -2015 навчальний рік
Методична комісія природничо – математичного циклу у 2013 – 2014 навчальному році працювала над проблемою : «Удосконалення форм і методів проведення продуктивного уроку з предметів природничо – математичного циклу»
З метою реалізації річної методичної проблеми викладачі природничо – математичного циклу:
І. Розглянули та опрацювали :
Методику проведення продуктивних уроків та можливість синтезу продуктивних методів навчання з інноваційними технологіями навчання;
Матеріали обласних конференцій та консиліумів щодо використання інформаційно – комунікаційних технологій на уроках природничо – математичного циклу;
матеріали предметних семінарів з фізики, хімії, математики, біології, інформатики щодо результативності впровадження продуктивних технологій навчання в практику викладання предметів природничо – математичного циклу;
узагальнений передовий досвід викладачів ПТНЗ області.
ІІ. Розробили та впровадили:
методичне і дидактичне забезпечення відкритих уроків, позаурочних заходів,
предметних олімпіад;
збірники завдань для самостійної роботи учнів з фізики, математики, хімії;
збірники матеріалів для підготовки до ДПА і ЗНО з математики, фізики, хімії, біології;
збірники матеріалів для самопідготовки учнів з метою ліквідації прогалин знань з фізики, математики, хімії;
електронну форму моніторингу навчальних досягнень учнів з предметів природничо – математичного циклу;
ІІІ. Провели:
відкриті уроки:
з фізики - «Основні положення МКТ та їх дослідне обґрунтування»
з хімії - «Нафта. Первинна переробка нафти»;
з математики - «Бічна поверхня піраміди»
з інформатики - «Поняття комп’ютерної презентації»
відкриті позакласні заходи:
Позакласний захід з фізики «Дуель – шоу «Чия візьме?»
Інформаційно –розважальний дайджест з інформатики «Війна світів»
Інтелект – шоу з математики «Зоряний час»
Інтелектуальна гра з хімії «Перевір свій IQ»
Конкурс учнівських проектів з фізики, хімії, біології, інформатики.
- методичні дебати «Методична компетентність і методична компетенція» (спільно з комісією гуманітарних дисциплін).
ІV. Брали участь:
в обласних семінарах з хімії,фізики, біології, математики, інформатики;
у роботі творчих груп по розробці діагностичних контрольних робіт з природничо – математичних дисциплін за курс базової школи;
у засіданнях методичної комісії та Методичної Ради ліцею;
у обласному педагогічному консиліумі «Сучасні Інтернет – технології»;
в обласному семінарі заступників директорів з НМР «Моніторинг навчальних досягнень учнів»;
Разом з тим, аналіз роботи методичної комісії за минулий навчальний рік виявив ряд недоліків:
низька ефективність роботи по подоланню прогалин базових знань учнів;
формалізм у впровадженні інноваційних методик навчання;
недостатнє оновлення дидактичного супроводу уроків, низький рівень впровадження сучасних електронних засобів навчання;
несистемний підхід до впровадження електронного моніторингу навчальних досягнень учнів;
поверхневе виконання планів самоосвіти;
незадовільний стан роботи над фаховим самовдосконаленням;
У 2014 -2015 навчальному році педколектив ЗПЛ завершує роботу над методичною проблемою:
«Підвищення якості навчально – виробничого процесу ліцею шляхом впровадження технології продуктивного навчання»
Третім етапом реалізації цієї проблеми є: «Оптимальне поєднання продуктивного навчання з інноваційними педагогічними технологіями»
Методична комісія природничо – математичного циклу визначає річну методичну проблему комісії як «Доцільність використання методики продуктивного навчання на уроках природничо – математичного циклу»
Основними напрямками роботи методичної комісії природничо – математичного циклу у новому навчальному році будуть:
узагальнення досвіду використання технології продуктивного навчання з предметів ПМЦ;
оцінка ефективності використання системи продуктивного навчання на різних етапах уроку;
аналіз доцільності синтезу технології продуктивного навчання з сучасними педагогічними інноваціями;
створення умов для самоосвітньої діяльності учнів в системі продуктивного навчання ;
оновлення змісту і форми проведення моніторингу навчальних досягнень учнів у відповідності з принципами продуктивного навчання;
поповнення банку методик проведення позакласних предметних заходів ;
активізація роботи з обдарованими дітьми ;
продовження роботи по підвищенню рівня фахової майстерності шляхом обрання та опрацювання кожним викладачем фахової проблеми на 2014 -2015 навчальний рік;
оновлення змісту і форм роботи по самоосвітній діяльності викладачів;
|